M I S I O L A N D I A
Nauczycielki grupy: mgr Małgorzata Jabłońska mgr Iwona Preweda
Pomoc nauczyciela: Anna Olearnik
Dzieci z grupy Misiolandia są samodzielne w czynnościach samoobsługowych. Same ubierają się , rozbierają, próbują wiązać sznurowadła, nakrywają do stołów, sprzątają po posiłkach. Pięknie tańczą, śpiewają ,lubią grać na instrumentach perkusyjnych. Są bardzo sprawne fizycznie . Aktywnie uczestniczą w zabawach ruchowych, ćwiczeniach gimnastycznych, różnorodnych aktywnościach na świeżym powietrzu. Dzieci inicjują zabawy konstrukcyjne, budują, wykorzystując różnorodne materiały, w tym materiały użytkowe i naturalne. Przedszkolaki rozpoznają i nazywają podstawowe emocje , uczą się radzić sobie z nimi , z ich przeżywaniem. Posługują się swoim imieniem i nazwiskiem , większość zna adres zamieszkania . Starają się respektować prawa i obowiązki swoje i innych osób. Zgodnie współpracują w zespole dziecięcym . Potrafią wypowiadać się swobodnie. Poprzez zabawę poznają kolejne litery .Niektóre z nich czytają wyrazy, a nawet proste zdania. Ich wypowiedzi są poprawne pod względem gramatycznym, charakteryzują się bogatym słownictwem. Dzieci z grupy Misiolandia klasyfikują przedmioty, określają ich położenie, przeliczają elementy zbiorów, określają kierunki, posługują się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie sobie dostępnym. Posługują się pojęciem czasu. Swoją sprawność manualną i wrażliwość artystyczną doskonalą w trakcie zajęć plastycznych i technicznych. Rozpoznają i nazywają kolory podstawowe oraz pochodne. Posługują się kolorem w pracach plastycznych, tworzą prace z wykorzystaniem różnorodnych technik i materiałów. Dzieci wiedzą ,co to jest ekologia, jak dbać o środowisko, znają życie wybranych zwierząt i roślin. Prowadzą obserwacje i wyciągają wnioski z doświadczeń i eksperymentów. W dalszym ciągu będziemy pracować nad doskonaleniem sprawności manualnej i grafomotorycznej, nad rozwojem mowy, myślenia, kształtowania pojęć matematycznych, rozwijać sprawność ciała i koordynację, co pozwoli na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie.
MARZEC:
Ośrodki tematyczne:
I.Przedszkolna orkiestra
II. Magiczny świat teatru
III. Marzec – czarodziej
IV. Wkrótce Wielkanoc
Wiersz miesiąca:
„Wielkanocne Święta” U. Wojtecka
Słońce mocniej grzeje,
cieplejsze poranki,
a my z naszą babcią
robimy pisanki.
Mama piecze ciasta,
kupiła baranka,
my jej pomagamy
od samego ranka.
Bo już nadchodzą
Wielkanocne Święta!
więc cała rodzina
pięknie uśmiechnięta.
Piosenka miesiąca:
„Wiosna w błękitnej sukience” Sł. E. Zawistowska, Muz. S. Marciniak
Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce,
wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.
Ref.: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko.
Wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.
Potem, z rozwianym warkoczem,
niebem powoli gdzieś kroczy,
wysyła promienie słońca
i wiersze pisze bez końca.
Ref.: Wiosna…
Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.
Ref.: Wiosna…
|