SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO PRZEPROWADZOENEGO W GRUPIE BAJKOLANDIA TEMAT: My House OBSZAR PODSTAWY PROGRAMOWEJ: 1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych:
4. Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia:
16. Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym:
CEL GŁÓWNY: poznanie nazw pomieszczeń domowych, utrwalenie znajomości nazw poznanych zawodów, utrwalenie poznanego słownictwa czynnego CELE SZCZEGÓŁOWE:
METODY: TPR (Total Physical Response), dramowa, obrazowa, słowna POMOCE DYDAKTYCZNE: piosenka Pinokio, karty memory – zawody, karty obrazkowe przedstawiające pomieszczenia w domu, piosenka I’m a footballem, pudełko, pacynka, pieczątki, kolorowe piłeczki Przebieg zajęć: 1. Przywitanie się z dziećmi: How are you today? (Jak się dzisiaj czujesz?) - I’m good! – Czuję się dobrze! - I’m great! – Czuję się świetnie! - I’m wonderful! – Czuję się wspaniale - I’m hungry! – Jestem głodny! - I’m tired! – Jestem zmęczony! - I’m not so good! – Nie czuje się zbyt dobrze. 2. Memory – utrwalenie nazw poznanych zawodów – odszukiwanie dwóch takich samych kart spośród obrazków ułożonych na dywanie. Każde dziecko odkrywa dwie karty. 3. I’ m a footballer! – przypomnienie piosenki na temat zawodów. Przygotowanie kart obrazkowych w kolejności występowania w piosence. Zachęcanie dzieci do pokazywania czynności odpowiednich dla każdego zawodu. Wspólne zaśpiewanie piosenki. 3. Magic box – prezentacja nowego słownictwa związanego z pomieszczeniami w domu – bedroom (sypialnia), bathroom (łazienka), kitchen (kuchnia), living room (salon), garden (ogród), garaże (garaż) – wspólne powtarzanie nazw pomieszczeń. 4. What’s missing? (Czego brakuje?) – na tablicy zaprezentowane są nowo poznane karty obrazkowe. Dzieci na polecenie Close your eyes! zamykają oczy – w tym momencie nauczyciel zakrywa jedną kartę. Na hasło Open your eyes! Dzieci otwierają oczy wypowiadają nazwę przedmiotu który znajduję się na zakrytej karcie. 5. Pinokio – wspólne zaśpiewanie piosenki utrwalającej części ciała – zachęcanie dzieci do aktywnego brania udziału w śpiewaniu oraz wykonywaniu czynności związanych z piosenką. 6. Where is the policemen? (Gdzie jest policjant?) – utrwalanie znajomości pomieszczeń. 7. Stop! Show! Nauczyciel włącza dowolną (odpowiednią dla dzieci) muzykę. Dzieci spacerują dookoła dywanu. W pewnym momencie nauczyciel wyłącza muzykę, mówiąc Stop! Show! I pokazuje uczniom kartę obrazkową. Dzieci ilustrują wskazany obrazek za pomocą gestów. 8. Głuchy telefon. Dzieci siadają w kręgu. Nauczyciel lub jeden z uczniów szepcze wybrane przez siebie słowo lub wyrażenie osobie siedzącej obok. Ta, również szeptem, przekazuje je dalej. Ostatnia osoba wypowiada usłyszane przez siebie hasło. 9. Ewaluacja – dzieci otrzymują piłeczki. Jeśli zajęcia się dzieciom podobały wrzucają piłkę do magicznego pudełka, jeśli nie pozastawiają piłkę dla siebie. 10. Zakończenie i podziękowanie za zajęcia. Rozdanie pieczątek za aktywny udział |