Scenariusz zajęć prowadzonych w grupie 3-4 latków 30.03.2015r. mgr Małgorzata Jabłońska Temat: Wielkanocne zwyczaje Cel główny:
Cele ogólne:
Cele szczegółowe (operacyjne):
Obszary edukacyjne: Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania (Ob. 14 ppwp). Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną (Ob. 13 ppwp). Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia (Ob. 4 ppwp). Wychowanie przez sztukę (Ob. 8 ppwp). Metody: słowna, oglądowa, czynna Formy aktywności dzieci: językowa, ruchowa, muzyczna, matematyczna, grafomotoryczna Formy: praca z całą grupą i indywidualna Pomoce: płyta CD, literatura, ilustracje, napisy, rekwizyty świąteczne, karty pracy, kredki, kostka do gry, sylwety pisanek, trójkąt, karton z J i L Przebieg zajęcia:
„Mało nas, mało nas
„Wielkanocne kolory” Na wielkanocnym stole kolor się miesza z kolorem. Śmieją się z każdej strony owsa wstążki zielone, bazie, srebrne jak deszczyk ... I co jeszcze ? Przy obrusie biała falbanka, zloty dzwonek baranka i tysiąc różnych kolorów na świątecznych pisankach !
N. przygotowuje różnorodne rekwizyty związane ze Świętami Wielkanocnymi i Bożego Narodzenia: koszyk, pisanki, palmę, baranka, bombki, łańcuch, sylwetę choinki. Dz. Wybierają te, które pasują do zbliżających się Świąt Wielkanocnych i próbują uzasadnić odpowiedź.
Dz. otrzymują wycięte z kartonu dwie sylwety pisanek. Trzymając je w ręku poruszają się w dowolny sposób po sali w rytmie granym na trójkącie. Gdy usłyszą piosenkę siadają skrzyżnie i palcem obrysowują sylwety pisanek leżących na podłodze.
Dz. poruszają się w rytmie podanym przez N. Na przerwę w muzyce N. rzuca kostką do gry, mówiąc KURA ZNOSI JAJKA. ILE ICH ZNIOSŁA? Dz. liczą i podają liczbę oczek, a potem tyle razy mówią KO. N. odgina kolejne palce, kontrolując wykonanie zadania.
Pięć zajączków małych kica na polanie. Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie? Pięć zajączków małych kica na polanie. Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie? Pięć zajączków małych kica na polanie. Gdy się trzy schowają ile tu zostanie? Pięć zajączków małych kica na polanie. Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie? Pięć zajączków małych kica na polanie. Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie? Pięć zajączków małych już do mamy kica. Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.
Karton z J i L. Jeżeli dz. zadowolone jest z zajęć, dobrze się bawiło przykleja pisankę pod J, jeżeli nie pod L. |