Procedura nadania nazwy Miejskiego Przedszkola
|
Tytuł procedury: |
Nadanie nazwy przedszkola |
Przedszkole: |
Miejskie Przedszkole 3 w Lubaczowie |
Autorzy procedury: |
Dyrektor przedszkola Zespół do spraw promocji wizerunku przedszkola |
Opis procedury: |
Procedura została opracowana w formie tabeli, w której wyszczególnione zostały zadania, odpowiedzialni i termin realizacji. Dotyczy podjęcia czynności przygotowawczych, działań związanych z nazwą przedszkola oraz harmonogramu czynności związanych z przygotowaniem uroczystości. |
Podstawy prawne :
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 lutego 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz.U. z 2007r. nr 35, poz. 222)
- Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U z 1996 r. Nr 7, poz. 329) art.2
- art. 7 ust. 1, pkt. 8 i art. 18 ust. 2, pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.o samorządzie gminnym (Dz. U. Z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, tekst jednolity)
Cel podejmowanych działań
Poprzez nadanie nowej nazwy przedszkole:
- uzyskuje swoistą indywidualność i tożsamość wyróżniającą je spośród innych przedszkoli,
- promuje swoje działania w środowisku lokalnym,
- pozyskuje do współpracy instytucje i osoby związane z przedszkolem,
- wzbogaca swoją obrzędowość związaną z nazwą.
Uzasadnienie
Motywacją do nadania nazwy przedszkola jest jubileusz 25-lecia funkcjonowania Miejskiego Przedszkola nr 3 w Lubaczowie. Przedszkole nasze posiada wiele atutów,
między innymi bogate doświadczenie, w oparciu, o które Rada Pedagogiczna występuje
z wnioskiem o nadanie nazwy.
Dla wychowanków sam numer przedszkola nie ma znaczenia, natomiast przyjęcie
przez placówkę nazwy z pewnością przyczyni się do tego, że dzieci zaczną utożsamiać się
ze swoim przedszkolem.
Wybrana nazwa: „Wesoła Trójeczka”
Wyboru nazwy dokonano w drodze konkursu ogłoszonego wśród przedszkolaków
i pracowników przedszkola oraz spośród ankietowych propozycji rodziców.
Przedszkole nr 3 w Lubaczowie zlokalizowane jest w okolicy jednego z większych osiedli mieszkaniowych. Wybrana nazwa będzie wyróżnikiem przedszkola. Nawiązuje do najbliższego dzieciom otoczenia, do miejsca zamieszkania oraz rodzinnego środowiska dziecka. Pragniemy, aby przedszkolny świat dziecka integrował się z domem rodzinnym, kojarzył z beztroskim dzieciństwem, radosną zabawą, poczuciem akceptacji. W wesołym świecie dziecka pierwsze sukcesy i osiągnięcia zdobywane są spontanicznie, atrakcyjnymi metodami i formami proponowanymi przez oddanych dzieciom współuczestników procesu edukacyjnego.
Proponujemy więc, by szczęście i uśmiech dziecka rozpatrywane były jako ideał, wartość, czynnik konstytuujący sens wychowania oraz potrzeba psychiczna człowieka.
Założenie, że najważniejszą ludzką potrzebą jest potrzeba radości, służy zwiększeniu indywidualnych i makrospołecznych szans realizacji wychowania w radości życia. Stanowi równocześnie apel o poszanowanie godności i delikatności dziecka.
Przeżywanie radości życia jest dla dziecka zaspokojeniem jego naturalnej potrzeby, bez której trudno się obejść, a nawet żyć.
J. Korczak powiedział: :
„...Pozwólmy dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy.
Dzieci chcą się śmiać, biegać, swawolić...”
„... Dziecku potrzebna jest jasność szczęścia i ciepło miłości .
Dajcie mu zapas uśmiechów na całe życie cierniowe.
Niech dzieci się śmieją, niech będą wesołe...”
Bardzo ważne jest, by pobudzać i zachęcać dziecko do dobrych czynów, chwalić za nie, nie podkreślać i nie roztrząsać słabości. Jeśli rozwiną się mocne strony osobowości, to słabości znikną lub łatwiej będzie dziecku sobie z nimi poradzić.
Mamy nadzieję, że podejmowane działania przyczynią się do wzmocnienia pozytywnego wizerunku i promocji przedszkola w środowisku lokalnym.
Kolejność działań zmierzających do realizacji procedury
- Podjęcie uchwały przez Radę Pedagogiczną
- Wnioskowanie o nadanie nazwy przedszkola przez Radę Pedagogiczną i Radę Rodziców.
- Przekazanie przez dyrektora wniosku o nadanie nazwy przedszkola do organu prowadzącego.
- Przygotowanie uchwały w sprawie nadania nazwy przedszkolu.
- Podjęcie uchwały przez Radę Miasta Lubaczów.
- Organizacja uroczystości nadania nazwy.
Opis podjętych działań w związku z nadaniem szkole imienia – działania organizacyjne
l. p. |
Zadania |
Odpowiedzialni |
Termin realizacji |
1. |
Rozpatrzenie sprawy nadania nazwy przedszkola, ujęcie nazwy w rocznym planie pracy przedszkola. |
Rada Pedagogiczna |
Wrzesień 2009 |
2. |
Wybór terminu uroczystości |
Rada Pedagogiczna i Rada Rodziców |
Listopad 2009 |
3. |
Ustalenie harmonogramu działań |
Rada Pedagogiczna |
Styczeń 2010 |
4. |
Podział Rady Pedagogicznej na zespoły zadaniowe (dekoracja, występ dzieci, udział zaproszonych gości, pozyskiwanie sponsorów, redagowanie pism o sponsoring) |
Dyrektor |
grudzień 2008 |
Uzyskanie poparcia wśród Rady Rodziców |
|||
5. |
Przekazanie przez dyrektora z upoważnienia Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców wniosku |
Dyrektor |
Styczeń 2010 |
6. |
Wystąpienie do Kuratorium Oświaty w Rzeszowie z informacją |
Dyrektor |
Styczeń 2010 |
7. |
Zebranie z ogółem rodziców w celu poinformowania o podjętych do tej pory działaniach, zmotywowanie do współudziału w przebiegu uroczystości. |
Dyrektor |
Luty 2010 |
Opis podjętych działań w związku z nadaniem nazwy przedszkola |
|||
Procedura wyboru nazwy.
|
Dyrektor, lider WDN |
Listopad/Grudzień 2009 |
|
|
Dyrektor, |
Styczeń 2010 |
|
|
Nauczycielki dzieci 5,6-letnich |
Styczeń 2010 |
|
|
Cały personel |
Styczeń 2010 |
|
Szkolenie Rady Pedagogicznej na temat „Jak ciekawie organizować uroczystości przedszkolne” |
Rada Pedagogiczna |
Grudzień 2009 |
|
Konkurs plastyczny dotyczący wybranej nazwy. |
Wszystkie nauczycielki |
Luty 2010 |
|
Ogłoszenie konkursu wśród rodziców na projekt LOGO przedszkola oraz na słowa hymnu przedszkolaka |
Beata Mikłasz, Beata Ewa Mikłasz |
Luty 2010 |
|
Modyfikowanie koncepcji pracy przedszkola (wizja, misja, hymn, logo) |
Rada Pedagogiczna |
Styczeń 2010 |
|
Konkurs recytatorski tematycznie związany z wybraną nazwą. |
Rada Pedagogiczna |
Marzec 2010 |
|
Harmonogram czynności związanych z przygotowaniem uroczystości
l. p. |
Zadania |
Odpowiedzialni |
Termin realizacji |
1. |
Podjęcie decyzji o zlecenie wykonania LOGO, pozyskiwanie sponsorów. |
Dyrektor, |
Luty 2010 |
2. |
Ustalenie scenariusza całej uroczystości. |
Rada Pedagogiczna |
Luty 2010 |
3. |
Sporządzenie listy gości. |
Małgorzata Trojnar |
Kwiecień 2010 |
4. |
Dekoracja i wystrój sal. |
Cały personel |
Maj 2010 |
5. |
Wykonanie zaproszeń. |
Beata Ewa Mikłasz |
Kwiecień 2010 |
6. |
Prace remontowo-porządkowe |
Cały personel |
Marzec/Maj 2010 |
7. |
Uroczysty obiad |
Kucharki |
Maj 2010 |
8. |
Przygotowanie miejsca na wystawienie kroniki, wpisy. |
Janina Kowal |
Maj 2010 |
9. |
Przygotowanie sprzętu nagłaśniającego. |
Małgorzata Jabłońska |
Maj 2010 |
10. |
Galeria zdjęć „Historia przedszkola”, „Najciekawsze wydarzenia” |
Franciszka Żuk Barbara Broź |
Luty 2010 |
11. |
Przygotowywanie tablic o naszym mieście oraz patronie ulicy. |
Franciszka Żuk Teresa Sopel Janina Kowal Małgorzata Jabłońska |
Luty 2010 |
12. |
Ekspozycja dyplomów, podziękowań za udział przedszkola przedsięwzięciach zewnętrznych akcjach i przedsięwzięciach |
Franciszka Żuk |
Na bieżąco |
13. |
Wystąpienie z wnioskiem do Rady Rodziców o pomoc finansową |
Rada Pedagogiczna |
Luty 2010 |
14. |
Zakup obrusów |
Marzena Skirak |
Marzec 2010 |
15. |
Sporządzenie listy sponsorów |
Teresa Sopel |
Kwiecień 2010 |
16. |
Sporządzenie listy pracowników od początku istnienia przedszkola |
Małgorzata Jabłońska |
Luty 2010 |